Första långa uteritten

Dig har jag och Molly tagit ett steg framåt.
Fick order av John att rida längre tid och fler dagar i veckan så ska försöka med det nu då :)
Idag red jag med Åsa och allyson långa slingan. Den är 7km och med bra underlag.
Först promenerade jag bredvid för uppvärmning och avcheckning ;) pigg och framåt dam som stått sedan clinicen då jag varit supersjuk.
Dansade tango längst asfaltsvägen och snart var hon med mig. Hoppade upp på grusvägen å fick göra några snabba one rein stop då hon gärna hade gasat järnet fram ;)
Vid Åkerblom kom en traktor med harv så jag tog beslutet att hoppa av och gå åt sidan så vi inte skulle orsaka en olycka, men hon höjde inte ens på ögonbrynet för traktorn, men bäst att va påden säkra sidan :)
Promenerade med henne förbi Kikartorp och in mot lilla tunneln. Efter bäcken hoppade jag upp och skrittade fram t lilla tunneln under motorvägen som jag hoppade av en 20m innan, också för att a på den säkra sidan då den är jäkligt låg och inte tillåter en bockande/stegrande kuse inuti. 
Gick igenom, inga problem så nästa gång rider vi igenom, hoppar upp å in på slingan.
Skrittar bort till där bron va förut och efter det travar vi ända till kollonilotterna, alltså ca 2km trav och först var hon pigg å travade på med långa kliv (absolut inte stressad eller dum, bara långa kliv i normal trav) sedanbörjade hon sakta ner tempot lite, tom sänka huvud och höja rygg och tycka att det va rätt mysigt faktiskt.
Hon bad om att få sluta trava, vi fortsatte
Hon bad igen, vi fortsatte
Sedan bestämde jag att NU slutar vi så då bara satte jag mig å hon saktade av lugnt å fint å va med på noterna.
Skrittade hela vägen t svinstallet och gick därifrån hem :)
En ridtur med god anda, glada hästar och mitt på dagen i ljus!!
Är ju inte så mycket av den varan nu :(
Trevlig helg mina vänner!!





 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0