Tror mamma börjar bli nervös...

Insåg precis att jag inte har nån aning om hur leadline går till... :P
Tittade på lite youtubeklipp och konstaterade snabbt att
 
a) Man ska ha grimma under huvudlaget
 
b) Det är bara i skritt (jag har sagt trav till Elvis)
 
c) Jag har ingen aning om var och när och hur man ska föhålla sig mellan domare och häst.. är det som i showmanship, att man ska hålla sig ur vägen, eller är det som i trail at hand, att man går på väster sida om inte annat krävs, eller ska man gå innanför hästen (alltså på höger sida i höger varv och vänster sida i vänster)
Hmmm....
 
Elvis är även anmäld till trail at hand nu... En trixig bana, men han ville så gärna och jag sa ju för några veckor sedan att det fanns en klass som man leder hästen, så det kom han minsann ihåg och ville va med på :P Vi får se hur vi löser det :)
 
Hittade en snygg jeansfärgad skjorta på Kappahl.. Ville köpa en svart, men det fanns såklart inte i hans stl :( tyypiskt! Men om nån ser en svart skjorta i stl 110 så skrik till :)
 
Jahapp, nåt annat man bör tänka på?
Här är Elvis 11månader och rider på Skipper... :) Tänk vad tiden går....
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0