Torsdag

Från energistinnt troll till 120% fokus på mig! Så kan jag sammanfatta dagen...
Mommo hade mockat så jag hann göra nåt, trots att jag va sen.
Tog ut enerigimollymonster på banan i rep å repgrimma å bad om galopp! Helvetet vilket ös!!!
Jaja, bad om look at me å tvärstopp å slängde runt baken 90'
Andra hållet, samma där.
Bad sedan om trav och lite ordning...
Och fick det!
Sjukt!
Hade aldrig trott! Vad så in i helvetes fin hon är när hon använder energin till det hon ska!!!
Jag är lyrisk!
Allt satt! Med energi och vilja och positiv anda! Inte en enda spark! Inte en sur min!!
Såhär vill jag ha det jämt!!!


Knät är så bra det kan va.
Har stått olindad tre hela dygn nu å enda svullnaden är ovanför såret som en pingisboll, fast platt då :P
Såret torrt och fint och endast lite stel i början i traven (då hon ju står i sjukhage och står rätt still hela dagarna) men efter lite rörelse såg hon ohalt ut :)

Hjälper mommo att rensa rabatten efter lyckat pass :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0