Molly

Lördagen så hade jag med henne som handhäst på en lugn tur med Tjabo, som ju tappat en sko och spruckit rätt mycket i hoven så han skull eändå bara gå lugnt. Hon verkade gilla det (var ju en månad sedan sist) och det gick bra emd skadan. Nedför tar hon det försiktigare...
Söndagen så la jag bara om på dagen och sedan på kvällen, då klockan hann bli 21 innan jag kunde promenera henne, så fick hon gå på banan och sedan longerade jag henne i båda varven och hon var inte halt alls.
Men hon är ju välli svullen fortfarande och såret är helt öppet, då jag ju har det lindat hela tiden pga svullnaden. Allt tar längre tid utan antibiotika, men jag hoppas att vi ska slippa det. So far so good...
Men mommo ringde imorse och sa att hon fått av sig lindan så hon la om på nytt, så nu måste jag svänga förbi där på vägen hem och kolla så att det inte sitter tokigt... Vore så typiskt...
Kram på er alla därute i solen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0