Molly skadad :'(

Valborgkvällen började bra...
Satt och åt middag hos våra bästisar i Västerhaninge. Åsa ringer och säger att Molly har fått en spark på carpus och det är blod överallt.
Jag har precis druckit ett halvt glas vin (för att jag ska köra hem på natten så har jg iaf inte druckit mer) men vågar inte köra.
Så hon tar in henne och spolar rent och kollar hur djupt det är å så.
Sedan ringer mommo och hon hämtar mig som tur är, så snällt! Som vanligt...
Kollar djup, kanske en halv cm, ca 2cm brett och det kommer rent blod å ser bra ut. Svullet, självklart, men hon är inte vidare halt, lite stel. Temp 38,3.
Går en promenad och testar även att trava, helt ok.
Tar in henne, på med sterila kompresser, lägger ett knäbandage med stödlindor under.
Lindar de andra benen med.
Hoppas på det bästa tills imorgon...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0