Äh vafan, är ju bara å tuta å köra!

Kom hem från landet å till simskolan med mommo å barnen.
Efter det så åt vi middag på Herrhagen å Johan kom dit.
Efter middagen så skulle Johan rida Tjabo så jag tänkte "what the heck" och skulle hänga på med mollsan.
Sadlade å fixade å donade.
Kände av henne på stallplan ( har bara hoppat upp på ridbanan förut)
Hon va med mig, lite trött, men på rätt humör och använde vänstra hjärnhalvan ;)
Hoppade upp på höger.
Hoppade av
Hoppade upp på vänster, stod still en stund och sa sedan till Johan (som hoppat upp) att jag ville börja gå först...
Jag tänkte att jag testar utan "tap the but" och tänkte fram, forewardseat och fram med handen. Hon gick :D
Sedan hängde Johan på å tog täten.
Längst vägen, in i skogen vid rosenhill, över stock å sten, runt träd, upp å ner för stigarna där.
Sedan ut vid Åkerblom å hem. Hoppade av vid rosenhill å gick hem.
Så jädrans duktig!
Hela tiden fokus på mig med öronen, lugn å fin, koll på var hon sättet fötterna i skogen, gick över stora stockar som jag skickat henne över från marken förut, som nästan går till magen på henne å hon bara går.
Hade tom täten en bra bit i skogen :D ingen tvekan å litar på mig fullt ut!
Sedan Fick de beta gräs en timme på gräsmattan :)

Så stolt över Molly och mig <3



Kommentarer
Chrissie P

Shit, nu börjar det verkligen hända grejer :D Så roligt!

2013-05-30 @ 15:57:36
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0