Torsdag

Jag red kalvsviksvägen, klättrade över kikarberget upp, ner, backa upp, ner, backa upp, ner, gick upp å sen galopp på åkern bakom 3vändor. Han låg på i galoppen men ändå kontrollerat.
Sedan hem, när jag hoppade av påvanliga stället, å då tog jag av tränset OCH tyglarna å gick med honom lös från begravningsplatsen! (Brukar bara ta av tränset å ha tyglarna kvar runt halsen som säkerhet)
Gick bra, trav, stop, fram, back å han va med mig, ända tills vi svängde in på stallplanen, då gick han ut på gräsmattan. Jag höll masken å fortsatte gå mot stallet, då kom han efter, som tur va ;) tar nog tyglarna runt några veckor till ;) men man vet ju inte förens man testar ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0