Torsdag Molly

Stackars Mollys hovar är hemska.
Hoppas att Max kan komma lördag redan...
Men hon har så trist... Hon vill va me va me va me!
"Ta mej ta mej ta mej" står hon å sopar i hagen när man går förbi...
Tog in henne och borstade bort massa päls, nu är det vår (trots de 11 minusgraderna som står på termometern just nu)
På med repgrimman å ner på banan.
Ska bli så kul med clinicen om 3 veckor, för just nu har vi inte så bra koll på nånting känns det som ;)
Körde lite flytta undan bakdel, gick godkänt...
Skickade runt henne runt mig (gick bra) och bad om vändning på bakdelen (gick sådär)
Jag blir lite seg i mina kommandon känner jag. Och hon är lite disträ och tittar på annat.
Backade mycket och väntade på tugg (något jag inte är bortskämd med på sista tiden då hon bestämt att hon är en lady som klarar sig själv)
Fick kräva riktigt jävla mycket av henne innan hon tillslutvar med mig och fokuserade.
Sprang med henne, stoppade, backade i samma rörelse och tillslut gav hon med sig att " jaja, du är den största ladyn, matte, jag får väl lyssna då"
Då avslutade jag och gick in med henne. Nöjd häst som inte gick förbi mig och väntade på kommando att få gå in i boxen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0