Söndag

Johan åkte imorse och släppte ut djuren och passade på att rida i solen.
På dagen åkte jag dit och skulle mocka å fixa.
Fick äran att rida Tobbe så Lotta tog Melker i koppel och knatade med runt kikarberget. Melker skulle genskjuta Lotta hela tiden och tränga bort henne från stigen och tyckte att han minsann skulle gå på stigen å att Lotta minsann kunde hålla sig i djupsnön ;) han fick en ordentlig genomborstning och flätade luggen och manen närmast öronen så att det blir lite lättare att få på och av grimman på den lille söte. Borstade av en hel hund från honom ;)
Tobbe skötte sig bra. Efter lite flex på ängen så sökte han sig fint nedåt och traskade på i godan ro.
Sedan tog jag in Molly och borstade av en halv katt från henne innan vi tog på longerlinan och gick ner på banan som var rätt mjuk och inte så isig idag.
Skickade ut henne i vänstervarvet å bad om trav, hon var ofokuserad och dryg.
Bytte varv, men då ville hon byta tillbaka till det andra varvet själv, så jag fick ta en ordentlig fight. Drog nästintill omkull henne, men efter lite jobb i båda varven, några vändningar på bakdelen och lite "klockan" så var hon med mig.
Då kom jag på att jag skulle testa sidepass åt båda hållen då D va ett tag sedan å då märkte jag att hon verkligen inte gillar när jag pressar henne där, hon gick nästintill emot och såg jäkligt sur ut, så jag fick pressa ännu hårdare, hon såg ut som en drake, pressade lite till (hade lika gärna kunnat gå åt helvete) men då släppte hon och gav med sig. Gick kanske 2-3 steg åt sidan och jag släppte trycket helt, klappade och släppte in i hagen.
Nöjd med dagen då alla hästar fått kärlek och tid idag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0