Satt på Molly för andra gången!!!

Ingen bild den här gången heller :( död telefon.
Tog in hästarna igårkväll å Molly va så lugn så hon fick gå in å käka lite medan jag tog in de andra, sen kom mommo så jag frågade om hon hade tid att hålla ett öga på oss om jag skulle hoppa upp en sväng på Molly ( skönt att kl 20 på kvällen, ensam i stallet, ha nån som håller uppsikt över en ifall nåt händer)
Sadlade, tränsade, men använde mig bara av repgrimman å repet.
Ner på banan, lät henne gå några varv.
Bad henne släppa efter i nacken åt båda hållen (då jag vill ha hennes huvud så när jag hoppar upp)

Satte i foten i stigbygeln, hoppade som en tok upp å ner.
Gick över på höger sida å gjorde samma sak där (första gången) och hon stod blickstilla.

Hämtade pallen och ställde mig me foten i å hängde på henne, ingen reaktion. Hoppade upp, med hennes huvud vänt mot mig å avslappnad häst. Så satt jag där, själv, utan att någon höll i henne. Klappade å kliade å pratade å berömde å hon kollade upp på mig å kollade på buz som skällde å skötte sig utmärkt!!!!
Hoppade av å gick till andra sidan, hoppade upp där, utan pall, och la mig över henne (jag e så dålig på att hoppa upp från höger så jag litade inte på mig själv, att jag skulle klara det) hon stod stilla :D
Klappade och kliade och berömde så fick vi in och hon fick sin mat :)
Nästa gång ska vi nog ta några steg :D
Sakta men säkert!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0