Rapport om ridningen av Molly

Vackert men kallt väder, Johan med så hade möjlihet att ha övervakning och fotograf ;)
Sadlade och tränsade.
Jag använder ju inte bettet eller tyglarna, men har bara gjort det på rutin nu, så att hon ska ta bettet bra (vid tränsning) och sedan låta det vara när jag arbetar henne. Jag leder, vänder och kräver bara i repet och repgrimman.
Ledde först på vägen en bit, där hon var stoor och blåste i näsborrarna och taktade bredvid mig (Mommo hade Tore lös på ridbanan så hon ville nog hänga på)
Men väl tillbaka på stallplan så hade hon slutat åska och landat igen.
Ner på banan, vände lite, backade lite...
Fixar utrustningen, spänner sadelgjorden...
 
Sedan började jag på högersidan idag, hoppade upp och ner med foten i stigbygeln, väldigt yvigt och med stora läskiga rörelser, ifall att hon skulle reagera, men hon stod still...
Vill hela tiden ha hennes huvud emot mig...
Sedan andra sidan
 
Sedan hoppar jag upp från pall (stol) för att inte hänga snett onödigt mycket på henne...
Hon tappade lite fokus på mig i uppsittningen då Buz sprang runt med en katt på andra sidan ridbanan, men hon stod still. Hade velat ha hennes fokus mer på mig...
 
Det svåraste sedan tyckte jag var att få henne att gå fram. Jag höll om med benen, lutade fram (ja, ni ser ju på bilderna) och smackade lite försiktigt. Man vill ju inte att hon ska skjuta fram som en kanonkula och jag har sett hur hon kan bete sig (ex på stadberga sist) och man har ju ingen lust att få en massa stegringar och bockningar första ritten, är varken en bra upplevelse för varken henne eller mig ;)
Så, ja, det ser roligt ut, men jag tänkte framåt helt enkelt ;) haha
Hon skulle först lyfta stolen å göra annt, men sedan fattade hon :D
Sedan hoppade jag av och klapapde och myse, stooolt matte!!!!
Nu ska jag inte rida på nån månad, nu får hon smälta dethär :) Min duktiga lilla kicka :)


Kommentarer
cowboysara

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH va roligt att se!!! Va duktiga ni är!! :D Åh va stooor Molly blivit, å vacker!!!
Lycka till med inridningen!! kram!

2013-03-31 @ 10:10:01
URL: http://www.cowboysara.blogg.se
Jossan

Vad roligt!! Gud vad snygg hon är! Kommer ihåg när jag såg henne hos Marika första gången så sööt :)

2013-03-31 @ 12:15:57
URL: http://jojawestern.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0