Måndag

Åkte till stallet för att rida med Åsa å Allyson, hon va redan färdigsadlad när jag kom så D va bara att sätta igång ;)
In me Tjabo å sadla å på me engelska hackamoret.
Vi red runt gravfältet på två faktiskt väldigt avslappnade hästar, lugn fin trav hela tiden, mjukt i backen och faktiskt varmt i luften, tills vi va vid svinstallet på väg tebax, där va D som en köldvägg å då blev vi superkalla om kinderna.
När jag borstade efter så reagerade han lite på högersidan av länden, där han va sned i höstas, kanske träningsvärk, men ska hålla koll på det de närmsta dagarna å se hur det utvecklas.
Molly fick inte nån kärlek alls idag då jag började må riktigt illa efter ridturen och tog mig hem bäst jag kunde (tack för hjälpen Åsa)
Idag e jag hemma å mår tjyvis, är som åksjuk...
Texas är åsså hemma och är förkyld :(
Hoppas det går över fort <3
Puss på er därute



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0