Lördag

Red med Åsa å Allyson nya slingan i skogen, rätt mycket trav och klättring i skritt, i traven nu så bär han sig bra men i lite lite övertempo mot hur jag skulle vilja ha det...
Men vi jobbar på, ben ben ben och korta upp traven...
Min tanke just nu är att nu när han bär sig så bra i den takten så får vi traggla där ett tag, sedan kräva mer och mer långsamt tempo ju starkare han blir, för om jag ber om jog nu så måste jag hålla jättemycket i handen (mycket för att va western, lite om man ser till engelsk dressyr) men i dethär tempot han bemästrar nu så kan jag ge mycket slackoch låta honom va där... Blir dock en arbetstrav eller mellantrav, inte jog... Men det kommer väl som allt annat ;)
Några tips?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0