Longerat

Skulle inte göra nåt med Tjabo idag, men han såg så ledsen ut när jag bara gick förbi.
Tog ut honom i repgrimman och longerade utan större krav på banan, förutom låg.
Han gjorde vad jag bad om i båda varven, bad om galopp, men va lite för halt, blev ett varv i båda varven, ingenting att hänga i julgranen direkt ;)

Tig fram två bommar som han fick jogga över ungefär 10ggr i båda varven, inget avancerat alltså, men lite hjärngympa och han verkade nöjd när jag lämnade honom i hagen igen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0