Jag har suttit på min bebis!!!!!

Vi tar det från början :D
Träffade Lotta i stallet och hon undrade hur stor Molly blivit så vi gick ner å tog in henne.
Tänkte bara borsta lite å lägga tid på henne då Johan skulle rida Tjabo idag.
Borstade å tänkte "va lugn hon är" så jag sadlade å tänkte promenera lite på banan.
Stod blickstilla!!!
Jag lämnade tom sadeln lös på henne för att gå till sadelkammaren å hämta gjorden, kanontjej!
Spände gjorden, spände hårdare. Fortfarande kanontjej!
Jahaja, kan ju lika gärna tränsa då med.
Tränsade, lite tjafs med att öppna munnen, men hon har ju bara haft bett 2ggr innan...
Provade ett tredelat med gummi.
På me repgrimman över å traskade ner på banan..,
Tänkte att hon kunde ju få skutta av sig lite om hon tyckte sadeln va jobbig eller så och sedan gå in i stallet å ta av allt.
Lugn och fin och hade mest fullt upp med att känna på bettet så hon bara gick försiktigt fram (va rätt halt)...
Skickade ut henne på volt runt mig i båda varv, bara skritt, två vändningar på bakdelen båda varven som va klart godkända, sidepass åt båda hållen, svårt tycker hon, berömde och slutade vad bara ett korrekt steg.
I med foten i stigbygeln, hoppade upp å ner det högsta jag kunde. Inte en min!!!!
"Jaha" sa jag till Lotta, "jag skulle visa min vilda galna ungbitch" (hade Stadsberga i åtanke, senaste gången vi jobbade)
Lotta frågade om jag inte skulle passa på å sitta på henne nu när hon ändå verkade så lugn, så hon sprang å hämtade hennes hjälm och sagt å gjort :)
Lotta stod fram å höll Molly, som stod blickstilla!!!! Jag hängde (från en stol med foten i stiglädret) med hela min tyngd 2ggr och klappade och visade att jag var där uppe.
Jahapp, över med benet å där satt jag! På min häst! Min alldeles egna prinsessa!!!!
Satt nån minut som max och sedan hoppade jag av innan nåt skulle hända.
Så lycklig!
Tack Lotta som var med och gjorde det möjligt!!!!
Fick tyvärr ingen bild, nästa gång får jag planera så jag har fotograf med ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0