Ut å springa

Kom hem från Kolmården å kastade i mig en pizza å drog t stallet.
Åsa hörde av sig igår å sa att Molly va geggig i ögat, men att hon tvättat rent å kollat så D inte va nå skit i. Idag såg det jättebra ut, men är massor av flugor så satte på henne en sån ful ailienhuva och får se om hon tar av sig den eller inte ;)
Hon fick komma in å käka å pula lite sår :)

Sedan drog jag ut en riktig sväng med tjabo, jog hela vägen t kalvsvik, skritt förbi där, genom tunneln, galopp ända till gravfältet, jog runt där, skritt genom hassel-skogen ( underbart varm å fin kväll!!!!) galopp nya slingan ända till där bron var förut, skritt resten å genom tunneln, jog upp t Åkerblom å hoppade av å gick sista kilometern hem. Svettig häst!!!! Skötte sig så bra! Lugn å fin å efter galoppen så bara taggade han av och verkligen skrittade, inget taktande, han börjar verkligen bli vuxen :D

Imorgon får Johan rida på banan och på söndag ska han till finsta och rida på kor med tjabo :D tyvärr kan jag inte hänga på då jag e barnvakt, men hoppas defår skitkul!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0