Ridit Molly

Molly har ju haft lite sommarlov 2 veckor med absolut ingen träning, bara vardagshanteringen.
Idag va d dags i 180 graders värme och seg häst!
Fick låna storebrors sadel idag då min gör att mina ben får så konstig ställning.

Först allt från marken, samt trav å galopp, fick inte så mkt respons, mest lat å dryg.
Ena varvet i traven studsade hon några steg, men annars allmänt seg.
Försökte kräva å gick på å fick en bra trav å gav mig med det och började uppsittningsrutinerna.
Allt MVG och hoppade upp från båda sidorna.
Sedan skulle Jag skritta å hon ville verkligen inte. Hon gick nåt steg å stannade gick nåt steg å stannade.
Villebara upp till snyggTobbe i stallet och para sig. (Tokbrunstar!)
Lena gick lit framför å då hängde hon på henne, men inte mycket mer.
Efter en stund fick jag till några svängar över några bommar utan att hon stannade och en trav som jag bestämde när den skulle ta slut (lärt sig stanna bra iaf ;) )
Då hoppade jag av och gav mig :)
Upp å schamponerade bort äckelbrunst ur svans å hela bakbenen... Bläääää!!!!
Sedan fick hon käka å gå ut i hagen :)



Kommentarer
Elin

Duktiga ni är :D Så roligt att det går så bra för er med hanteringen <3

Svar: Ja, det är sån skillnad! Men nu får vi se hur hon beter sig i Lindesberg, har ju inte åkt iväg på ett tag... får se om matte eller Molly är prinsessan då ;)
Tjabos matte

2013-07-11 @ 06:44:35
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0