Häst med träningsvärk

Igår fick Tobbe å tjabo springa på banan innan de skulle gå ihop igen (har stått isär pga skador hit å dit) och tjabo drog på rejält!
Sedan red ju jag å Malin nya slingan å travade å galopperade rätt mycket (va rätt tungt vissa strävkor)
Sedan släppte jag ihop tjabo å Tobbe i hagen å de lekte nog hela natten, stegrade å sprang å hade skitkul!
Men!
Det märktes idag ;)
Skulle känna av lite på banan...
Han va trött och öm ;)
Men skötte sig bra!
Alla gångarter och lyssnar så jäkla bra på mina höfter nu, gör små 8or och serpentiner runt saker på en hand på lång tygel med bosalen, tom i trav :D
Gick över lite bommar och red mycket mjukgörande sidvärts och flytta fram å bak innanför utanför spåret.
Sedan skrittade vi till sanda å träffade Jenny Sara och Alexandra (hon som rider Melker denna veckan) och tjabo skötte sig så fint! Han stod blickstilla så hon kunde klappa och russin (deras kelpie) sprang under å runt tjabo och inbjöd till lek å stora traktorgrävaren kom å körde en meter ifrån å han bara var fastfrusen å sto still! Duktig quarter! Han har verkligen blivit vuxen!
Texas skrittade med mig med, men Johan fotade så har inte det här :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0