Ridit "riktig" häst

Idag fick jag äran att rida farbror Rune. Fullblod. Johan å Tjabo och Lena å Tore var med. Över kikarberget och trav å galopp på åkern bakom och till lilla tunneln. Jag och Lena hoppade av vid rådjursmaten så fick Johan galoppera Tjabo själv över åkern en repa (ville inte riskera att Tore skulle springa iväg)
Sedan skrittade vi till lilla tunneln och hem.

När vi kom hem så hade jag Molly
Lös på banan så hon fick springa av sig lite, svårt att galoppera i hagen såhär års :)

Inatt får Tore gå ute med moll å mell så han slipper stå själv i hagen ett dygn, han tycker d e så trist...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0