Ons tor fre lör

Ons skrittade jag med Lena och Åsa runt gravfältet. Lugnt å avslappnat.

Tor tog husse en promenad för hand i snöstormen

Fre skrittade jag själv till lilla tunneln innan kvällsfodringen, lånade Tores träns med kimblewickbett och bara kände hur han hanterade det, bara rakt fram i skritt så inget konstigt...
Han var väldigt mjuk, avslappnad och med på noterna, det sköna med ett lite "skarpare" bett är ju att jag inte hade nån "kontakt" utan tog ytterst lite vid bumpningarna och han sänkte sig bra och lyfte rygg och trampade på bra. Tig tom 20m trav på nysnön på asfalten :D lugn å stabil, känns som att han vuxit i kroppen på någe vis...

Idag skrittade vi med Åsa Lena å Hanna runt gravfältet. Allmänt lugn å skön stämning :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0