Öppen träning på Stadsberga

Idag var det miljöträning på Stadsberga med klubben Taure.
Fanns en uppspänd press med brusande radio bakom, smal gång av stolpar band och ballonger, bil med transport, bro med vattenfall, skjuta ner burkar med vattenpistoler mm.
Jag hade med Molly och Johan hade med Tjabo.
Molly kom in i ridhuset...
Sedan brakade helvetet lös!
Hon var mer i luften än på marken ;)
Har ju inte åkt någonstans sedan i sensommras, så hon var minst sagt på hugget ;)
Jag fokuserade på att hon under inga omständigheter fick tränga undan mig eller emot mig. Jag rörde på henne hela tiden så att hon skulle tänka på det, försökte INTE hålla henne still, isf skulle hon ha flugit runt ännu mer ;)
Efter kanske 10min så var hon med mig och "gav upp" om man ska kalla det för det.
Då gjorde vi alla övningar och hon var jätteduktig!!!
Johan travade runt på Tjabo lite där det gick.
Sedan bytte vi
Johan sprang runt med Molly och jag red igenom Tjabo lite.
Mycket flex och fokus på låååååångsamt. Kändes väldigt mjuk och fin och villig. Hade gärna tatt en galopp, men fanns inte riktigt plats för det ;)
Här är n snygg bildpå mig å Tjabo under vattenfallet :P haha jag vet inte riktigt hur jag sitter ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0