Husse red måndag

När barnen hade somnat så lämnade vi fönstret på glänt och gick ner på ridbanan. Johan. Gick ut lite tidigare och gjorde iordning Tjabo.
Johan har aldrig ridit med graman, så jag skulle visa hur den skulle sitta och vad han ska tänka på å så.
Som vanligt när jag ska hjälpa Johan så är jag en bitch som tycker att han inte lyssnar (jag vet att jag är det, men rår inte för det) och han blir en nonchalant knöl som inte lyssnar och inte säger till när han inte förstår (och JA! Han vet om att han blir så med ;) )
Men efter lite skrik från min sida och uppmärksamhet från Johans sida så gick det jättebra! Tjabo skrittade lugnt och sakta och Johan gjorde små volter för ytter om det kändes som att han skulle vilja öka på tempot. Jag tror att Johan fattade hur tyglarna kan hjälpa Tjabo (mest vid uteritt, men lättare att visa på banan) och Tjabo var lugn och fin. Jättekul att Johan börjar ta lite fler dagar nu när vintern börjar ta slut ;) han blir lite lat den mannen ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0