Idag kommer vet Marianne <3

Kl 11 kommer Marianne och kollar i Tjabos mun, känns skönt att kolla så det inte är värre än vad jag kan se (jag kan inte se in långt bak liksom...)
Ska även fråga om det finns något lugnande som han kan få för gotlandsresan, är lite orolig att han ska få ryck i transporten den långa resan! Man kan ju liksom inte göra så mycket mitt ute på havet :P
Håll tummarna nu <3

Elvis och Texas red Melker igår, Elvis är i nån "vägra lyssna på mamma-ålder" så han blev sur när jag sa att han faktiskt får koncentrera sig lite å tänka på vart han styr.
Texas är lite lugnare å bara styr fast jag fattar inte hur, men Melker går dit han vill :P

De hade byggt en tävlingsbana och skulle styra den <3

Sedan fick Mommo lektion av mig å Åsa :)
Sedan red jag Tore och vill få honom att backa ORDENTLIGT!!! Fy fan vilka blåmärken jag har på hela vaderna utav stiglädrena på den engelska sadeln som jag red i med kortkorta shorts ;) kunde ju inte ge mig innan jag fått igenom det heller... Backade gjorde han tillslut!!! Efter slagsmål i en halvtimme... Fjordingar alltså...
Tillslut lättade han i fram, satte sig på rumpan å backade innan han ens stannat! Reining för honom snart ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0