Nöjd!

Jobbat mollsan på banan. För ovanlighetens skull ;)
Hon var med från början. Gjorde allt bra (utom shoulder in som hon ser himla sur ut, men flyttar sig bra, fått bra flyt i rörelsen och jag slutar när hon sänker nacken, i framtiden hoppas jag på att öronen åker fram med) ;)
Testade att skicka ut i trav och det funkade bra, när hon hade fint tempo och inte såg elak ut så bad jag om rumpan å hon stannar å vänder upp perfekt, tuggar. Körde båda varven och var aupernöjd!
Testade galopp och då blir hon vildhäst och sparkar emot mig, då gick jag på ännu mer och avbröt när hon såg snäll ut och hade ett bra tempo, ber om "look at me" i galopp och hon tvärstannar och var ska energin ta vägen? Jo UPP tyckte hon å reste sig på bakbenen, då gick jag på henne och backade henne ur den sinnesstämningen och lät henne tugga på det. Gjorde om allt igen och det gick bra, hon fattar verkligen look at me nu och det känns tryggt för mig att kunna utnyttja det om hon skulle bralla ur totalt.
Jättenöjd med kvällen och hon stod avslappnat och rakt när vi stod still, med långt rep, även när jag pratade med Lotta och Sofie och tappade fokus på henne så stod hon kvar :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0