Dag 2

Jaha...
Brat
Gick inte på bakbenen
Allt vi lärde oss igår satt kvar, jag är tuffare!
Jaha..
Hur ska jag säga då, detta var morgonen innan frukost, då jag bara tig ut henne i ridhuset en stund så hon fick röra sig lite...
Sedan hade vi genomgång och sedan ut i ridhuset igen...
Jag flyttade sidepass med hjälp av Anita och lärde mig lite om position av henne.
John tog över och knäckte hennes skal idag igen.
Alla 4steg
1 look at me
2 back up
3 sidepass
4 sending game

Sedan blev min uppgift att stå still med henne och det enda jag skulle kräva var att ha huvudet rakt fram och stå still, lugnt å avslappnat.

Just det, innan det så bet hon i stigbygeln på höger sida å fastnade med underkäken däri!
Fick panik, kastde sig bak, men stannade så jag kunde bända loss henne.
Då tappade hon en vargtand som precis börjat växa upp, den satt fast i sadeln, får hålla lite koll på det.... Sedan gjorde puckohästen samma sak med andra sidan med... Pucko!!!!
Men men, sen stod vi still å övade P det

Sedan kom John fram t mig å pratade å tillsammans med Michelle (tjejen som rider utan någonting på sin nordsvensk) har vi bestämt att jag ska skicka Molly hem till henne i Bollnäs.
Jag är så glad att jag spricker!!
Mer info kommer!!!lovar :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0