Massage

Har masserat hela tjabo, eller alltså, inte hela såklart, då skulle ja hålla på fortfarande ;) men fokuserade på bringa, bog, nacke, hals, vid armbågen, rygg, länd, lår och flank :)
Linimentade bakknäna.
Sedan tog jag honom till banan bara så att han fick röra sig åt båda hållen men inget ansträngande. Han kändes liksidig men stel i båda varven, liksom som att kroppen inte känner igen sig eller nåt.. Hmm... Ska jag analysera (på mitt vanliga vis) så var han utåtställd i båda varven, men travade fint på en volt runt mig, med bra tramp och avslappnat, men nästan tom TITTADE utåt, så pass utåtställd...
Tar nog bara en promenad med honom imorgon så att han inte behöver belasta på böjt spår. Ni får tycka att jag är en fjolla och mesar med hästen när den inte mår bra, men from now on så lyssnar jag på min magkänsla och ingen annans!

Han får stå inne inatt och får ha fleece på sig så att han får lite värme på bakkärran. Hade även på back on trackpadden (westernpad för att ha under sadeln) över bakre rygg och kors innan och under massagen, bara 20min men man ska ju vänja in b o t långsamt så det kanske räckte för första gången :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0