Massage och ultraljud

Idag har matte varit hos doktorn med, inte nog med att djur å barn e sjuka, nu mamma äta två sorters penicillin (känsliga kan sluta läsa hör och börja i nästa stycke) med då jag troligtvis fått en infektion efter att jag fick ta ut spiralen då den var på väg ut för 6veckor sedan :/ haft ont sedan dess, men haft lite annat å tänka på å att prioritera sig själv hör liksom inte till det som jag e så bra på... :(


Sedan gasade jag till stallet sär Lena å Lena väntade, Lena masserade Tore och sedan var det dags för Tjabo.
Hon tyckte att han kändes bättre överallt, nacken var BETYDLIGT bättre. Bäckenet var kvar i sitt rätta läge (jag trodde han hade knäckt till det igen) så det va bara att fortsätta med massage och liniment. Bakknät var oxå bättre :D han hade dock sträckt en muskel bakom bogen, så den ska jag konc mig på :)
Sedan fick han ultraljud över bäcken och bakknän :) han höll på att somna och typ vibrerade av att han slappnade av så bra <3
Nu ska vi skritta och få igång honom lite försiktigt på rakt spår till att börja med de första dagarna :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0