Upp som en sol och ner som en pannkaka

Nu är det faktiskt så jävla orättvist!
Jag ger snart upp!
Börjar odla guppys
Eller syr korsstygn...
Johan ringde när jag va på väg hem från svärmor...
(skittaggad och upprymd av inspiration och en längtan av att hästarna ska va friska snart så att jag kunde sätta igång)
Molly var svullen i höger bak :(
Stannade till på vägen hem och hon var telefonstolpe...
Samt att hennes högerknä är vajko och hon vinglar massor på det benet...
Skulle tvätta med en hink vatten å d gick sådär (tänkte att det blir isgata ute om jag spolar) men men...
Hon stod inte still å jag tappade humöret, slog till henne å välte hinken å sen kastade jag ut den genom dörren och sa att jag skiter i det här nu!
(tack Lotta för hjälpen och förlåt för mitt utbrott :'( )
Gick ner till lilla stallet, insåg att jag måste spola, upp igen å sket i att d blir isgata på plan...
Spolade rent benen sen lindade jag alla 4 och ställde in henne.
Jag lovar att när jag kommer dit imorn så ligger hon död eller nåt.
Kanske lika bra det!
Fan va jag e less nu!
Trodde det började bli bättre!
Fan!!!



Kommentarer
cowboysara

Jag skulle nog rekomendera att ha henne på ridbanan ett tag framöver, där hon kan röra sig ledigare och lättare samt springa av sig (om hon nu får röra sig så? ) Plus att d e torrare där så kanske oxå hovarna mår bättre? Bara en ide.. hoppas iaf dom snart blir bättre, kram

2012-10-27 @ 09:39:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0