Natten lugn

Natten verkar ha varit lugn.
Tjabo låg ner imorse när jag kom för att släppa ut dem.
Det står 6hästar i stora stallet och alla fick varsin hötuss och de som ska ha kraft fick det.
Tjabo var lugn hela tiden och inget sparkande.
Tog ut honom och Tobbe först för säkerhetsskull (inte bra om han sparkar nu när knäna ska läka) och jag hoppas att de andra som tar ut kommer ta honom först så att han verkligen får en chans att bli frisk...
Molly låg också ner i sin gigantiska box (mamma med föl-mått på boxen) och sträckte på sig som en katt när jag skulle ta ut henne.
Benet svullet men inte extremt, så hon fick gå med tobbe idag när det ändå ska va ok väder, så får vi se hur det blir ikväll, med svullnaden...
That's all for now!
<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0