Hej allihopa!

Tack för alla tips!!!
Imorse var tempen 37,9, några "komockor" men faktiskt några högar som hade nån slags form. Långt ifrån normalt, men inte komockeform...
Gav 2dl av fodret, hö och vatten. Schamponerade rent svans och bakben och söta lilla hon lyfte bakbenen åt båda sidorna så att jag skulle komma åt ordentligt, kliar ju säkert när det rinner ner :(
Jag mockade och var kvar 2timmar istallet och när jag skulle åka hem så fick hon 2dl foder till samt hö. Då hade hon 38,0 i temp och HADE BAJSAT EN BAJSHÖG SOM HADE FORM!!!! inte normalt, men betydligt bättre än igår och idag... Nu ska vi iväg o titta på en gård, sedan ska jag till Molly igen...
Loppfrö är ett hett tips jag fått av flera nu, ska googla det senare och se. Vet nån om det finns ev biverkningar av det?
Tack igen!!

Bjuder på en bebisbild med min lillasyster som alltid finns här och ställer upp <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0