De

Verkade vart lugnare i hagen idag då de inte var lika skitiga ;)
Tack snälla Mommo som mockat åt alla mina så att jag bara behövde konc mig på hästarna :)
Tog in dem från hagen å ställde dem i stora stallet bägge två.
De är så duktiga! Lugna och står snällt still och väntar medan matte går rättvist emellan å borstar å myser å kratsar hovar å reder ut tovor.
Sedan ställde jag ner Molly och skrittade en halvtimme på tjabo på banan då han ju tappat en sko och jag inte vill ge mig ut på asfalten utan...
Tror min gamla häst hoppat in i tjabo för han uppför sig riktigt bra i stallgången nu (eller så har mattes jobb lönat sig)
Han står helt still utan vare sig grimma eller träna efter ridningen å låter mig borsta å lämna grejer i sadelkammaren å hämta foder å grejer. Helt still!! Och lugn å avslappnad! Nu är det riktigt kul att ha honom lös.
Öppnade boxdörren å ställde mig bredvid för å testa om han skulle sprina in, men han kollade på mig och väntade på mitt kommando! Wow!
Det gick att komma in i hans "dåligtstallbeteende" huvud :)
Godnatt mina vänner



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0