Start efter vintervila på två månader...

Hej hopp! Vet inte om nån fortfarande kikar in här, men nu ska det börja blottas igen!
Tjabo har haft vintervila hela dec och jan och igår skoddes han och när vi släppte ut honom i hegen så blev han som förbytt, raceade runt hela eftermiddagen och var överlycklig att kunna röra sig i den frusna hagen utan att halka och tycka att det gjorde ont under hovarna.
På kvällen red vi ut, johan på tjabo och jag på Tore. Fram och till aka till kalvsvik med repgrimma i mörkret.
När vi red ut var det stjärnklart och vindstilla och vi sa att vi va på romantisk dejt (inte ofta vi är tillsammans utan kidsen) men vipps! Så började det blåsa storm och snöa! Jajamen, hästarna fick trava avslappnat och ledigt hela kalvsviksvägen dit och hem och tjabo verkar glad att få komma igång igen.

Imorgon, lördag, hämtar vi hem min nya häst, tjabos lillasyster Molly, min lilla prinsessa :)
Så nu börjar ett nytt kapitel i vår hästfamilj <3

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1405968/images/2012/pic_186414765.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0