Fått hem prinsessan

Imorse åkte vi och släppte ut hästarna, hämtade lottas hästbuss och åkte hem till Marika och Roslagswestern för att hämta min lilla prinsessa <3

För er som inte känner mig så låter kanske detta som att jag ska skämma bort den lilla godsaken och att hon kommer bli en bångstyrig ouppfostrad odåga, men så är inte fallet!
Bara för att jaG tycker om rosa, gör det inte att jag inte kan hantera en häst ;)

Hon kom fram till mig i hagen och lämnade sina trygga två vänner bakom sig, med öronen framåt för nya äventyr!

Tittade lite på lemmen och gick sedan snällt på.

Stod schysst hela vägen hem och när vi kom hem gick hon lugnt och försiktigt hela vägen av.

Släppte ut henne i hagen med vår minishettis, Melker, och det var lugnt direkt...

Det värsta som hände idag var väl möjligtvis att hon nog bestämmer över Melker... Vi får se hur de löser det. Annars kankse hon får gå med totte, världens bästa unghästuppfostrare, som rättvist, men bestämt, sätter alla på plats :)

Imorgon e en ny dag och vi får se hur hon klarat natten :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0