Tur i solen med syster

Hade fått låna nya hästen i stallet, Shakira, och jag å Dessie skulle ut och rida i solen.
Dessie rider inte gärna heta stora hästar så jag kände mig trygg i att hon skulle rida snälla Shakira.
Vi beger oss iväg...
Kommer till nedförsbacken innan kalvsviksvägen...
Då kommer en stor kranbil med saftisarna på och Shakira står snällt vid vägkanten och jag kliver ett steg in i skogen för säkerhtsskull, men det gick jättebra och Dessie säger att det känns så skönt att rida en så trygg häst... Och det var hon...
Då!
Kör lastbilen in på begravningsplatsens infart och drar med sig hela telefonledningen så att teorem stolparna böjs mot oss och det smäller i alla stolpar, jag hinner bara tänka att om de går av så dör vi!
Hästarna hoppade på stället men skötte det riktigt bra!
Desiree hoppar av iaf och jag försöker trava ikapp lastbilen som inte ens märkt vad den gjort...
Iallafall...
Får upp syster på hästen igen och ut på vägen, då....
Precis på samma ställe så kommer det en liten skrotbil med typ trasigt avgassystem eller nåt, lät skumt gjorde den iaf..
Tjabo stod blickstill!
Men Shakira... Hon trippade på sidan och va rädd... Så syrran av igen :(
Gick en bit och sedan hoppade hon upp igen (trodde jag faktiskt inte att hon skulle göra) och så red vi in i skogen och ett varv runt där och klättrade lite och (mest för systers skull) mös lite i solen.
Slutet gott, allting gott, men nån långtur blev det inte ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0