Långtur

Igår fixade jag barnvakt på dagen, tack snälla farmor, och passade på att visa Sara och Shakira lite ridvägar i den underbara solen!

Vi red till stadsberga och visade dem ridhus, rundkorall och utebana, där var också Eva B som skulle ut och promenera med stackars Rockan som har en griffelbensskada, men vi håller tummarna för dem att det läker som det ska och att de snart är på banan igen :)

Men Tjabo har ju inte varit på så många uteritter, så han var astaggad (stått hela helgen och nyklippt i det vackra vårvädret) Gjorde absolut inget dumt, men gick FORT och inte gärna i en låg form ;)
Travade princip hela vägen från Stadsberga till kyrkan och till slut sänkte han sig och kändes ok, lång uppvärmning behöver han, plus att allt är ju nytt när man rider nya vägar, så jag tycker att han sköter sig bra ändå, vår lille stressponny ;)

Idag får vi se om Johan hinner med att rida inan vi ska på Miljö & Hälsas föreläsning om gödselhantering i Haninge Kommun, Jag och Johan ska dit och säkert en massa andra som vi känner från gårdarna runtomkring :) Wish us luck ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0