Första mobilinlägget

Se om det här fungerar då...
Igår longerade jag inspännt och han gick kanon! Jättekul!
Idag har Miccis ridit honom, mest skritt och försökt lära känna varandra :) det gick jättebra trots blåst och lite väl trippig dagen till ära ;)
Igår när Lena skulle ta honom i hagen så vägrade han å gick åt andra hållet, idag när Miccis kom va det sammma visa igen så jag körde grundkurs i horsemanship idag, jag jagade på honom tills han valde att gå efter mig genom hela hagen till grinden, utan grimma, YES tänkte jag, jag vann.,..
Men då vänder han å tokgalopperar iväg! Jaha, på det igen,..
Jagade runt honom tills han följde mig genom hela hagen till grinden å då fick ja snällt ta på honom överallt och han stod still, så jag tog på grimman och gick till stallet, första kampen vunnen! Woohoo!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0