Träning för Maria Käki :)

Hejsan!
Vill bara börja med att säga att jag tycker att Maria är en av de bästa, mest pedagogiska tränarna jag tränat/sett någon träna för! Hon ser precis vad som behövs göras precis när och det blir SÅ BRA!

Sedan vill jag fortsätta med att jag är så stolt över Johan, som vågar och vill att det ska bli bra med vår lilla häst. När han galopperar och Tjabo rusar iväg när balansen tryter så sitter han bara där, förstör ingenting och bara väntar ut och är SÅ DUKIG!!

Sedan till Tjabo, denna underbara lilla prins som börjar bli en riktig häst som man ställer krav på.
Igår körde de galoppträning, hålla galoppen många varv och hitta balansen, gick jättebra!
 Stoppar, backade upp honom rejält om han gick på för fort och han backar rakt och snyggt med sänkt huvud och en riktig reinerrumpa ;).

Spinns, han hajjade precis vad Johan ville och han börjar trampa på jättebra runt i spinnen med vikten på rätt ställe.

I galoppträningen så gjorde han byten av sig själv när han trodde att Johan skulle byta varv, och de var ASSNYGGA! Balanserat och jämnt!

Sidepass längst långsidan på slutet, då var han trött och "låste sig lite i hjärnan" men fattade ändå vad Johan ville tillslut och sen gick det som en dans. Man märker så väl när han föstår, då bara släpper allt och han gör det SÅ BRA!

Mycket av fokus igår låg på samling och att han ska sänka sig och höja ryggen och det blev ju en helt annan häst efter det, de är så snygga!

Jag satt bara och var så stolt och imponerad, så jag glömde fota, men nästa gång lovar jag!

TACK MARIA!



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Härligt att höra att det går så bra för er. GRATTIS!

Johan är verkligen jätteduktig som lägger en så bra grund i hästen.

Kram Tinka.

2011-03-28 @ 08:52:01
URL: http://www.stalllt.n.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0