Springa vid hand bredvid rockarden

Idag körde Dessie Melker och jag satt bredvid och höll i Tjabo i repgrimma och lina.

Vi körde nästan fram till Kalvsvik, men sista rakan var så isig så vi vände innan.
Vi körde i skritt och trav och Tjabo höll sin position hela tiden, jätteduktig, sänkt huvud, lyssnade på vad jag sa och verkade tycka att det var skönt att få komma ut och sträcka på sig utan ryttare och utan att behöva gå på böjt spår jämt, som det ju annars blir när man longerar...

Jättenöjd, som vanligt, tyvärr inga bilder :(
Tjing tjing



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Åh, så där körde vi D-ponnyn BIRK efter C-ponnyn ESSE ZABINETTE (en urduktig körponny). När han var lika gammal som Tjabo. Det var så himla roligt.

Lycka till!

Den 8/4 har vi anmält ELLIOT till 3-års.

Han får vara med i mån av plats.......

Jag håller tummarna.

2011-03-04 @ 19:09:59
URL: http://www.lintrollets.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0