Måndag, ridning på banan

Johan red på banan och jag skulle hålla lektion för honom, många gånger har vi försökt, men det brukar sluta med att jag blir fly förbannad för att han inte lyssnar på mig och han blir frustrerad när han inte förstår vad jag menar, men idag! Den 15e augusti 2011 klarade vi det! Jag kunde ge honom tips och trix i en hel timme utan att vi rök ihop och på slutet såg de riktigt fina ut :)
Vi fokuserade på att få en låååg form i skritten och skritta utan taktande så vi körde på med många små volter, åttor ich runt koner och bara lekte ner formen och försökte få Johan att slappna av, Johan blir så frustrerad ibland att det inte går som han vill och då måste jag påminna honom om att Tjabo är 3 år och riden regelbundet sedan februari, med 2 månaders total vila, han är alltså JÄTTEDUKTIG! Och försöker! Och så fot JOhan tänker på det och tar några djupa andetag så går det MYCKET bättre :)

Så, skrittarbete 1 timme på guppig bana, vill gärna att han fortsätter där vi slutade ikväll och kanske eventuellt börjar trava lite kort om han snabbt blir lika avslappnad som igår :)

Mina duktiga grabbar!



Sedan fick Elvis skritta av Tjabo och han vägrade att hoppa av :P



Hej Tjabo!





Vi sa att han får inte smacka för då går Tjabo frammåt, då börjar han klappa händerna istället :P Men snälla Tjabo stod jättestill. Han e bäst :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0