Torsdag, husse jobbar sent, blev ingen ridning...

På dagen duschade och schamponerade jag och min lillasyster Dessie Tjabo och Melker. Tjabo som nästan fällt all päls torkade jättefort, men Melker var inte helt torr ens efter 4 timamr med svettäcke på :P Han har ju inte ens börjat fälla än den lilla rackaren...

Tjabo skötte sig hyffsat, är ju över ett halvår sedan han duschade sist så med tanke på det gick det väl bra, men han ville inte stå still när jag skulle duscha övre delen av halsen, när det närmade sig öronen, men jag får väl ha förståelse för det och ta nya tag med det nästa gång. Renare blev han iaf och mjuk och fin i pälsen.

Fick regntäcke på sig då det ju blåser storm och jag tror att det skulle regna imorgon...

Imorgon ska jag se om jag kan ha honom lös på banan lite på dagen, då JOhan inte kommer hinna rida då heller. PÅ lördag är det Mariaträning och på söndag smäller det :P Tävlingen på WRU :D

Tjing



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0