TÄVLING TWRS provapå

Framridningen gick kanon! Såg ut som en häst som inte gjort annat, lugn, harmonisk, fokuserad, mjuk, böjlig och villig till det mesta!
Film på den:

http://www.youtube.com/watch?v=DKQPBDvAZjg

Sedan var det dags för WR, mönster 11, gick ok, men då Johan börjat träna galoppombyte vid varvbyte så trodde Tjabo att ungefär mitt på diagonelen så byter man galopp... eller hur husse... så det gjorde de :)
Men de kom iaf 8 av 12 och det kändes ok.

http://www.youtube.com/watch?v=MeNmA7Z_udU

Sedan var det lååång vila, lunch innan trail at hand med Kela. Hade jag tänkt så hade jag strukit den klassen, för sedan var JOhan första startande i trailen direkt efter så han hann knappt sadla och bara in på banan, ingen framridning alls, så det gick som det gick. Ofokuserad, stressad och ville inte alls, så de sista klasserna trail och ranchtrail behöver vi inte prata så mycket om :)
Vi fokuserar på att han var en ängel på framridningen och att WR gick ok, trots att han inte var så villig i form m.m.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0