Lassoträning nr 1

Behövde rensa hjärnan så jag åkte till stallet med Kela på kvällen...
Borstade av prinsen och tog ner honom på banan, han var väääldigt lugn och loj och jag lät han trava runt några varv i linan och galoppera några steg.

Sedan hämade vi lassot och jag började med att stå vid sadelläget och dra lassot över hela honom, huvud, rygg, ben, mage, svans...'
Sedan svingade jag det bredvid och sedan över hela honom så att det verkligen lät och scvungade.

Stod blickstilla. En bra dag för lassoträning.

Kastade iväg lassot på en sockerbit, då, smarta jag, lyckas slå honom över korstet med lassot inna det far iväg :P men han stod blickstill! Konstigt, han står ju typ aldrig still ;) Men men, gjorde så några gånger, sedn släpade jag sockerbiten runt honom hit och dit och han brydde sig inte. Sedan tog jag lassot, med sockerbiten i, la det på ryggen och ledde runt honom så han fick "dra" sockerbiten. Såklart gick det jättebra :)

Pussade på honom och fick bort ännu mer päls efteråt <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0