Dålig uppdatering

Här har det hänt massor.

Jag är gravid igen, jätteroligt! Men jag har jätteont och kan inte engagera mig i hästarna för fem öre, då är det tur att man hade den ena (Skipper) på foder och underbara Marika tog tillbaka honom med väääldigt kort varsel, samt att man har världens underbaraste duktigaste pojkvän som hjälper till och tar hand om pass och engagerar sig i Tjabo.

Vi (DE) har kommit så långt som att han suttit på honom 3 ggr i höst nu, tre helger på raken, och han har ridit själv och hoppat upp och av själv varje gång. Två gånger med sadel och idag barbacka.

De går fram, stoppar, backar och svänger med sidepull och han behöver verkligen inte dras i utan känns mjuk och villig till att röra sig under Johan.

Vi tänkte trava och galoppera några gånger innan vintern och sedan får han vila från ridningen och hitta på lite annat, hoppas på löshoppning, tömkörning (då jag inte kommer klara av att köra in honom så hoppar vi över det steget) och promenader i skogen m.m. Och bara får vila från ridningen, om han nu sköter de andra gångarterna bra vill säga :)

Jag är så nöjd med mina grabbar och här kommer lite bilder :)



Här backar de



sväger till höger, lätt och fin i handen



över bommarna första gången, andra gången gick han mycket bättre och fokuserade 100% på bommarna och lyfte fint och såg ut som ett pro



svänger till vänster



ut på rakt spår igen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0