Lång dag i solen...

Jag, Elvis & Buz åkte till Herrhagen klockan 9 imorse och nu klockan 17 har vi precis kommit hem, en heldag i solen!!

Först byggde vi fram en liten trailn´bana på volten, Elvis hjälpte Mamma & Miccis såklart...



Sedan red Lena & Tore och Miccis å Jag på Skipper å körde på lite i värmen, bytte lite hästar hit och dit och Lena fick prova Skipper för första gången och upptäckte hur kul det var med en häst som kunde :)

Sedan red Elvis lite på både Tore och Skipper och skrittade runt medans morfar höll i benet



cooling va?



Sedan duschade vi Skipper och schamponerade bort all vintersmuts så han glänste så fint i solen...



Sedan, efter en nyttig lunch på donken, tog vi in Tjabo, gick lite med honom på trailhindrena och sedan skulle vi duscha honom, men då fick han spunk och blev jätterädd för det kalla vattnet så Thomas fick hjälpa mig att hålla, han sprang totalt över lilla mig :( men tillslut stod han still och då spolade jag frambenen kanske en halv minut och sedan slutade jag medans det gick bra...

Har bestämt mig för att ställa upp i Showmanship at halter och Trail in hand på wru´s tävling den 12e juni, får se hur det går, men iaf lite träning och lite resvana :) Någon som kan komma med tips så gör det gärna för jag har ingen aning om hur någon av klasserna fungerar!!!

Till sist en bild på Elvis och Rut



Kommentarer
Anonym

Första och sista bilden bå Elvis är bara sååå UNDERBARA <3<3

2010-05-22 @ 23:54:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0