Husse har "ridit"

Hej hopp!

Först en bild på Tjabos pappa Zans Little Elvis, som ägs av Marika i Gåsvik



Idag har jag först tränat på att gå lite med Tjabo i lädergrimman och skaftet med kedjan, inför Showmanship at halter den 12e, allt gick väl bra tror jag, dock vet jag inte riktigt hur jag ska få honom att stå square, någon som har några tips?

Sedan gick vi över bron utan problem och genom grinden några gånger.

Vi hade sadeln på så Johan skulle passa på att hoppa upp lite, så det gjorde han, han stod still och sedan tänkte vi att det var dags för ryttaren att bestämma vad pållen skulle göra...

Så johan bad honom att gå fram, stanna, backa och vända och jag tycker att det gick bra, svårt såklart, men ändå godkänt! Gick längst med långsidorna två gånger och tränade på att inte springa iväg utan bara skritta lugnt och sansat med lågt huvud och jag tycker att vi fick igenom vad vi menade och sedan gav vi oss och hoppade av.

Sedan fick han beta lite gräs och gå ut i hagen igen. Love him!!!

Jag börjar bli nervös inför tävlingen, men ser det som 100% träning, så det kan ju inte gå värre än att vi blir diskade och kommer sist, eller hur :)



Kommentarer
Jessica

Det kommer gå asbra! Hoppas jag är ledig och kan komma och kolla :) var och tid?

2010-05-30 @ 22:53:49
URL: http://jessicaekholm.blogg.se/
Tette

Rimbo tyvärr :) klockan 9.00 den 12e juni :P

2010-05-30 @ 23:15:07
URL: http://lillatjabos.blogg.se/
Maria

Hej!

Hur gick det på tävlingen?

Synd att du inte hörde av dig så jag kunde komma och titta. Nästa gång!

//Uppfödaren ;-)

2010-06-14 @ 21:13:27
Albinsophia

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2011-04-12 @ 10:15:49
URL: http://albinsophia.bloglyric.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0