Ny pålle

Har fått hem en quartervalack från Marika, Roslagswestern, på foder.
Han heter Skipper, är en 15årig valack som verkligen är gudasnäll.
Jag släppte in honom till Tjabo och Totte, men det gillade de inte, de fick ett dygn på sig, men blev nästan bara värre, så nu får han gå med Lenas fjording Tore istället, stackars Skipper, och Tore är lite sisådär precis vid höt, men annars fungerar det bra tror jag :)

Har varit ute och känt lite på honom och bara tagit det lugnt och han blir jättesvettig (har världens vinterpäls då han stått naken på lösdrift) :P Så jag ska höra med Mairka om det är okej att jag klipper iaf en jaktklippning eller bara halsen, annars blir det inte mycket fart på oss inte :) Kan ju vänta tills den värsta kylan är borta och bara ta det lugnt ett tag nu, men man vill ju komma igång nu när man äntligen får rida :) <3

Så nu får väl Tjabo dela med sig av bloggen till Skipper också :)

Tjabo har haft en lugn vecka, har ju sprungit och haft sig nu när Skipper kommit, men ikväll hoppas jag hinna med en liten promenad med husse också :)

Skipper



Skipper


Tjabo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0