Tömkört Skipper idag

Hej hopp

Idag har jag tömkört Skipper på volt, visste inte om han kunde, men så länge jag höll mig på volt så trodde han väl han var i rundcorall och skötte sig utmärkt!

Han har så dålig balans i höger varv bara, i vänster varv bär han sig bra och trampar på och sänker sig men så fort man bytar till höger så blir det lite stelare och lite högre form... Ska prata med Marika på torsdag, är säkert ingenting, han är ju faktiskt bara riden en månad nu och musklerna ska ju sätta sig på plats ;)

Men jag körde på i travarbete i båda varven i ca 30 minuter, inga krav, bara jogga på och bära sig själv, och det gick bra och var godkänt för att vara första gången för vår duo :) Jag tycker tömkörning/körning är viktigt på alla hästar, bara man gör det rätt, då de tränar rätt utan att behöva eventuellt balansera upp en ryttare. Kommer ju börja med Tjabo så fort han lärt sig tygeltagen (och hoppas att de bokar in den där tömkörningskursen på Stadsberga i vår så vi kan vara med och lära oss rätt från början)

Imorgon ska jag hem till Tinka och fika och titta på hennes underbar hästar, se om de har växt något sedan sist :)

Här övningskör Elvis så han kan dra mammas hästtransport sen <3
Ha det



Kommentarer
sara

hej, det var ingen fara med mig nu mår jag bra igen! Det här med skipper tycker jag låter jätte bra, men glöm inte å strecha då kommer han bli mjukare :) Alla hästar har ju precis som vi en egen sida för om dom är höger eller vänster (hänta) haha! men det där vet du ju redan! kram på dej å kul att du läser min blogg!

2010-02-20 @ 10:53:09
URL: http://paraah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0