Ridning i snön, ordentligt!!

Jag och Marie var ute med Skipper och Tore i snön, det var bara det att Maries son diggade inte barnvakten så vi blev tvugna att gena hemmåt över några ängar i galopp såklart, och där hade ingen ridit så det var snö över Maries fötter :P

Jag, mitt puckade jon, tänkte ju inte på att Buz va med, så när vi galopperat en km så kollar jag bakåt och han kanske hade kommit 100m...
Stackars!

Trots att jag ropade och uppmuntrade så kom han inte längre, han orkade helt enkelt inte...

Galopp tillbaka, Marie fick hoppa av och lyfta upp Buz på skipper i mitt knä, han låg där som en kalv, och så fick han ligga där kanske 3km i den djupa snön.

Han var såååå duktig!!

Jag har verkligen försökt att få honom att rida förut, men han har totalvägrat och tyckt att "hästar tittar man på från marken!" , men nu låg han snällt och försökte hålla upp sin tyngd så inte jag fick det så tungt...

Och klippan Skipper, han gick så snällt med tyglarna runt hornet och lyssnade på mina vikthjälper när ja skulle styra hemmåt, sååå duktig! Shallow hade aldrig gått med på det här!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0