Clinic i helgen, magsjuuuuk

Hej hopp!

Åh vad taggad jag var inför lektionerna för Lisa Lindgren fårn Gotland :)
Kom dit på lördagen för mitt första av totalt 3 pass (2st på söndagen)

Clinicen var inriktad på trail och som ni vet så är jag total nybörjare, alla duktiga kom dit i sina fina boots med coola sporrar och avancerade stångbett...

Jag kom i varma vinterkängor tredelat bett och sporrlös :P Haha, men Lisa sa att det skulle nog gå bra ändå, man behöver ju inte det där för att kunna RIDA :)

Satte igång och vi red slalom runt koner på 4m, hmmm, först fattade jag inte alls, vi gick typ över alla och stackars Skipper bara "jaja, säger du att vi ska gå såhär konstigt så gör vi väl ddet då"... Sen var det bara som att det lossnade och jag hittaade rätt knappar och det var helt underbart, han föstod vad jag sa och jag förstod HUR jag skulle säga det <3 lovely!!

Vi travade även över bommar och det gick bra sålänge han var samlad...

45minuter in på lektionen, efter lite galopparbete så var det som en helt annan häst :(

Han sköt ut bogar hit och dit och ville inte jobba och totalt ålade sig fram, jag blev jätteledsen, visste verkligen inte vad jag skulle göra och Lisa hoppade upp för att se om han inte förstod eller om han bara var dum...

Hon red totalt skiten ur honom (på ett snällt western-häst-vänligt-sätt) och ojojoj vad snygg han var när hon var klar, han fattade visst, det var det det handlade om, han ville bara inte. det var ju JOBBIGT!

Vilket schwung den pållen har alltså, ha! Så roligt att se :)

Så efter det så gav vi oss ut i snöstormen hem igen, kände att jag var helt slut, men jag har ju inte ridit en ordentlig lektion på välli länge så jag trodde bara att det var det... Mocka, mat och bums i säng och längtade efter att vakna till nästa dag och LÄRA MIG MERA!!!!

Vaknar mitt i natten, neeeeej, upp på toa... blääää... hoppades på att det var nåt jag ätit och att det skulle gå över...
Tog ut pållarna på mogonen, svimmade typ i snön men nänö, jag skulle rida...
Till farmor för att lämna Elvis (min son) och äta frukost och då bara svartnar det och 39* feber och frossa och bläää... KRÄKSJUKA!!!!

Får ringa och avboka mina efrerlängtade lektioner :( snyft..
Till råga på allt så var det även årsmöte på westernklubben TAURE som jag sett fram emot, ne nen ne fick snällt stanna hemma :(

FY GFAN FÖR KRÄKAN!!! Jag tror inte jag haft det någon gång förut, vet att jag varit magsjuk en gång i hela  mitt liv, varför just dennna helg :(
BLÄÄÄÄÄ

Till helgen blir det löshoppning med Tjabo och Tore på Jursta, yeepee nåt att se fram emot!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0