Rodeohäst <3

Johan red för 5e gången igår och då lekte Tjabo rodeohäst för första gången, gjorde två rodeoskutt, men Johan satt kvar och Tjabo verkade inte riktigt förstå vad han hade gjort :P

Fick tipset av Anneli att jag nästa gång ska tänka på att jag jobbar honom lite mer i linan innan uppsittning, så han inte går från direkt "hopp och lek" till 100% koncentration, svårt för en liten bebis. Nu longerade jag bara honom någon minut i båda varven, jobbade ingenting utan bara röj.

Har sådan fantastisk tur att jag har möjlighet att få tips av en så duktig tjej som Anneli!

Nästa gång ska jag även stå på håll och titta ;) Så jag inte lägger mig i en massa vad Johan gör ;) Ni vet, det blir ungefär som när en mamma tränar sin dotter = inte bra! Man gnäller på minsta lilla, ger ingen cred och låter väl inte alltid så positiv kanske :P Och Johan är ju jätteduktig och ska slippa bli störd av mig, bättre om bara Anneli säger vad han gör.

Men det är svårt, han har ju inte hanterat Tjabo dagligen sedan oktober förra året, så han vet ju inte hur han funkar och då är jag direkt där och ska lägga mig i för jag tycker ju att han är "min" häst som jag utbildat :)

Jaja, snart är bebben ute och då får jag också rida :) Bara 4månader kvar ;)

Tjingeling



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Jaha! Nån gång måste ju även Tjabo visa lite humör.....

2010-12-11 @ 20:55:32
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/
Ingrid "Tinka" Carlsson

Jag förstår precis det där med mor - dotter. Det är komplicerat, när man vill så väl och det blir så fel. Min man fick jag upp på hästryggen 2 ggr. Men jag tabbade mig rejält och hans tid som ryttare är nog förbi, tyvärr =(

2010-12-11 @ 20:57:37
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0